چطور اتاق خواب را تزیین کنیم تا خوابی بهتر داشته باشیم؟

چطور اتاق خواب را تزیین کنیم تا خوابی بهتر داشته باشیم؟

  • ۴ شهریور ۱۳۹۹
  • 0 نظر
  • تیم تحریریه
5/5 - (1 امتیاز)

بنابر به گزارش انجمن خواب یکی از کشورهای غربی، بی خوابی شایع ترین اختلالی است که در بین بزرگسالان وجود دارد. این گزارش نشان می‌دهد که 10 درصد آن‌ها بی‌خوابی مزمن دارند و ۳۰ درصد آن‌ها بی‌خوابی کوتاه مدت دارند. کیفیت زندگی شما تاثیر بسزایی در میزان خواب شما دارد. گزینه های مختلفی وجود دارد که می‌تواند در اختلالات خواب شما نقش داشته باشد.

اتاق خواب ما می‌تواند بخشی از مشکل باشد. ارزیابی مجدد فضای خواب ما می‌تواند راهی بدون دارو برای درمان بی‌خوابی باشد. اولین گام برای بررسی اتاق خواب برای یک استراحت مطلوب، حذف هر چیز زاید و درهم برهم است، که باعث استرس و اضطراب شما می‌شود.

تصویر خواب نامناسب

این موضوع حتی شامل مواردی که در زیر تخت‌خواب خود انباشت کرده ایم نیز می‌شود. حتی اگر در جلوی چشمانمان نباشد! در صورتی که شما چاره ای نداشتید، فقط لوازم مربوط به خواب را در آن‌جا بگذارید.کتاب های اضافی، لوازم الکترونیکی و برقی، لباس های کثیف، لوازم ورزشی و غیره را از آ‌‌ن‌جا خارج کنید و تمام اقلام را مرتب کنید.

لوازم اضافه را در کمدهای درب دار و کابینت های کشودار قرار دهید تا در هم ریختگی را به حداقل برسانید. محیط را برای خواب تا حد امکان، به یک لامپ، یک کتاب یا مجله و آب برای نوشیدن محدود کنید. وسایل الکترونیک نوردار را از اتاق خارج کنید چرا که آن‌ها نه تنها حواستان را پرت می‌کنند بلکه نور آن‌ها نیز در خواب شما تاثیر می گذارند.

چه رنگ‌هایی برای اتاق خواب مناسب است؟

رنگ‌های آبی روشن متمایل به سبز و همچنین رنگ های سرد، مانند خاکستری، نقره ای، سبز و بنفش ملایم  و سایه های خنثی برای اتاق خواب ایده آل هستند. رنگ های سرد فشار خون و ضربان قلب را کاهش می‌دهند؛ تا شما خوابی خوب داشته باشید. در یک نظرسنجی ۲۰۰۰ نفره مشخص شد، افرادی که اتاق خواب های آبی رنگ دارند هر شب میانگین تقریبا ۸ ساعت می‌خوابند.

ازجمله رنگ‌ های دیگر برای اتاق خواب ها می‌توان به رنگ سبز یشمی وزرد کم‌رنگ نیز اشاره کرد. رنگ سبز از گزینه‌های مطلوبی است که معمولا برای کم کردن استرس از آن استفاده می‌شود. رنگ سبز خالص نیز یک رنگ قوی است. بهتر است که از طیف سبز ملایم در اتاق خواب بهره گرفت.

بهترین رنگ برای اتاق خواب

از چه رنگ‌هایی در اتاق خواب استفاده نکنیم؟

هیچ‌گاه از رنگ های قرمز و زننده در اتاق خواب استفاده نکنید. در اتاق هایی که در آن‌ها از رنگ قرمز استفاده شود باعث استرس و اضطراب زیادی می‌شود. این رنگ همچنین به افزایش ضربان و فشار خون نیز معروف است. اساساً باید به این نکته توجه داشته باشید که برای اکثر افراد بهتر است که از رنگ ها و رنگ آمیزی دیوارهای محل خواب با رنگ های تیره و پررنگ خودداری شود. بهتر است رنگی که استفاده می‌کنیم از نوع رنگ مات باشد. و از رنگ براق استفاده نکنیم.

رنگ قرمز در اتاق خواب

روی تشک با کیفیت بخوابید

یک تشک مناسب خیلی چیزها را تغییر می‌دهد . تشک خوب خواب شما را بهبود می‌بخشد و در نتیجه سلامتی شما ارتقا می‌یابد. ضمن این‌که شما ساعات زیادی را روی تشک خود می‌گذرانید بنابراین سرمایه گذاری روی کیفیت آن، در اولویت‌های مهم شما باشد.همچنین تشک باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا شما به راحتی درسطح آن حرکت کنید.

تشک باکیفیت

نورپردازی مناسب در اتاق خواب

نور دشمن خواب است پس بر این اساس اتاق‌ های خواب باید تا حد امکان تاریک و با پرده پوشانده شود. اگر این امکان مقدور نبود، از ماسک یا چشم بند استفاده کنید. همچنین برای کم کردن سر و صدای کف اتاق، فرش ها یا موکت ها کمک خوبی به کاهش صدا می‌کنند. آویزهای دیواری پارچه‌ای نیز می‌تواند به کاهش سر و صدا کمک کند.

نورپردازی در اتاق خواب

ملافه خود را آگاهانه انتخاب کنید

رختخواب نقش زیادی در خواب مفید و باکیفیت دارد. ملافه های سفید حس پاکیزگی را القا می‌کنند و در صورت کثیف شدن خیلی سریع‌تر از رنگ‌ های دیگر شما را مجاب به شستن آن‌ها خواهند کرد. مرتب کردن رختخواب در روز، به ما برای خواب بهتر آتی کمک خواهد کرد. رفتن به یک تخت خواب مرتب احساس دلپذیری از راحتی و آرامش را به شما هدیه می کند.

ملافه مناسب

چه دمایی برای اتاق خواب مناسب است؟

جریان داشتن هوا یکی از عوامل آرامش و خواب خوب محسوب می‌شود. دمای هوا می تواند تاثیر زیادی بر خواب شما بگذارد. دمای حدود ۱۸ تا ۲۳ درجه سانتیگراد دمای خوبی برای خواب راحت و مفید محسوب می‌شود.

به نظر شما این پست خوب بود؟ اگر پسندیدید حتما امتیاز دهید!
5/5 - (1 امتیاز)
نوشته های مرتبط

قیمت 40 مدل پتو مسافرتی [مدل های پرفروش بازار] + خرید اینترنتی

پتو مسافرتی با اسمش خود را به ما معرفی می کند! وقتی کلمه مسافرت را بیان می‌کنیم، اولین چیزی که […]

قیمت 40 مدل تخت خواب تک نفره و دو نفره [شیک و ارزان] + خرید اینترنتی

ما انسان ها تقریبا یک سوم عمر خود را در خواب هستیم. با این وصف، جا خواهد داشت که برای […]

قیمت 40 مدل ساعت رومیزی دیجیتال و عقربه ای + لینک خرید

ساعت رومیزی وسیله ای کاربردی است که تقریبا در هر خانه ای کارایی و لزوم خود را به خوبی نشان […]

قیمت 20 مدل میز پاتختی [شیک و مدرن] + لینک خرید اینترنتی

اکثر ما دارای یک سری وسایل و لوازم شخصی هستیم که آن ها را با خود حمل می‌کنیم و یا […]

قیمت 30 مدل کمد لباسی جدید و ارزان [زیبا و جادار] + لینک خرید

اولین تعریف از مزیت یک کمد لباس، حفاظت از البسه و پوشاک شماست. و این نکته بسیار مهمی است که […]

قیمت 40 مدل روبالشی جدید [شیک و زیبا] + لینک خرید اینترنتی

وقتی نگاهی اجمالی به طبیعت اطرافمان می‌کنیم، می‌بینیم که تقریبا بسیاری از عناصر  از گیاهان گرفته تا جانوران  همگی دارای […]

قیمت خرید 36 مدل جالباسی یا چوب لباسی [دیواری و ایستاده] مدرن و شیک

وقتی به خانه ای بدون چوب لباسی یا جالباسی فکر می‌کنیم، مشاهده خواهیم کرد که نبود این وسیله چه آشفتگی […]

قیمت و خرید 35 مدل بالش طبی هوشمند ارزان (برای خوابی راحت)

تجدید قوا و نشاط و سرزندگی، حاصل یک خواب مناسب است. خواب فرآیندی بسیار مهم و تاثیر گذار در زندگی […]

دیدگاه های مطلب
0 دیدگاه برای این نوشته
ارسال یک دیدگاه